Skip to main content

我 是 火 。

在这从灵开始的生活营里,我终于有了勇气面对真实的自己。

在冥想的过程中,我看见了
天空、
星星、
大海、
森林、
爸爸在看电视、
红色、
黄色、
蓝色、
青色、
还有我不想看见不想面对的灰色。

我不喜欢灰色的感觉,我不喜欢黑色的感觉。
我不喜欢不开心。
我只要不开心,就会想很多开心的事情,逼自己开心。
就好像一看到灰色,我就拼命想其它的颜色来掩饰。
就这样反反复复地,我以为自己很开心。
每个人都说我很坚强,所以我的意识也告诉我自己应该要坚强。
你不坚强,没人会照顾你、没人会理你。
你不坚强,等谁来为你坚强?
“ 你害怕一个人吧?你这个面具戴得太久了,就不能让自己软弱的吗?软弱不好吗?想哭就哭。”

其实我一直以来真的觉得人类没必要软弱。其实我真的觉得自己不应该软弱。其实我恨自己软弱。我一直觉得自己很强,能兼顾很多东西:华文学会、工作、考试、兴趣、爱好。即使以前再伤再痛,也逼自己熬过来。我一直认为我打从骨子里地强。我可以为了一部感动的电影而哭,我可以为了很多让人心酸的事情哭,但我从来不为自己哭。我觉得为自己哭很可悲。每个人都觉得我没什么好不开心:聪明能干,家里幸福,我左看右看都没有理由不开心。我在自己不开心的时候还逼自己开心,就是因为每个人说我没理由不开心,所以我不应该不开心。有些人觉得我很完美,有些人给予我太大的希望,所以我不敢褪下那外表,不敢展现出那个满是伤痕满是疲倦的自己。

他问我 为什么我写的第三个是友谊 我没有朋友吗
我说 朋友很多
他问 没有真心朋友吗
我说 真心朋友也很多
他问 没有知己吗

我想哭。

在意愿的时候,老师叫我们想自己心里最想要的东西。
我知道我只想要快乐,我哭着喊我要快乐。
其实,自己都被自己吓到了。
我从来不知道我那么地不快乐。

老师问我 敢不敢面对自己。
我说 我不敢。
因为我知道真实的自己很难过很压抑很痛苦很不开心,我不想去面对它。
潜意识每天都在哭,意识却从来不让我真的哭出来。
我对不起我自己。
很多人对我都有很高的评价,很多人给我很高的期望。
我不能软弱,我不能放弃,因为一放弃一松懈就会毁了一切。
可是我真的很累很累、很是消极。
该自信的时候,我自信了。该独立的时候,我独立了。该坚强的时候,我坚强了。该扮演领导者的角色的时候,我完成了。该成熟的时候,我成熟了。那天,每个人喊的意愿:独立、自信、有能力、成长,我觉得我自己都有了,只要别人想要的,我都能做到最好。可是我就快乐不了,我真的真的好累。

我名字叫火,可是我觉得我自己是座冰山。
我把最真实的自己封闭在这么一个小空间里。
我从不让别人踏入这个空间里,除了她见识了一点点。其实,连我在学校最好的朋友也没见识过这个空间。
脑海中,这个空间是黑色的,黑暗的,什么都看不到,四面只有透明的玻璃把自己关起来。
一丝的光线也没有。
曾经有那么一刹那,有个火把燃烧了起来,把这个空间都照亮了。
但不过一会儿,又灭了。

他说 小学时候的我很快乐啊。
我说 那个快乐的我,离我好遥远。
脑海中,快乐的我在大笑着,她浮在前方的天空中,我想伸手去抓,我抓不到,因为前面就是一面很深很深的湖泊,踏出一步就会跌入这个湖里。

刚刚看完之前所有写过的文章,才发现原来从去年开始,很多字字句句中,看起来很快乐,可是我自己也感受不到那份快乐。
原来我压抑的不快乐,不是这几个月而已,而是这一年半以来都这样。
不是因为考试而已,而是很多很多东西混在一起。

如果没有 BURN 和助教和老师的鼓励,
我不敢重新踏出那一步,
不敢再说一句 我要快乐。

我跳起来说我要快乐,听起来是很好笑,但我真的觉得自己轻松很多。
跳起来的时候,感觉自己抓到了快乐,更靠近天空,更靠近自由。

感觉自己轻了十几公斤。
感觉自己的意识和潜意识终于达到了共识,和平相处。

我 是 火 。热情的火、强烈的火、你掌控不了预测不了的火。

谢谢石头,谢谢狗,谢谢猫,谢谢龙,谢谢毛毛虫,谢谢太阳,谢谢暴风雨,谢谢云,谢谢贝壳,谢谢河马,谢谢神,谢谢柳树,谢谢青蛙,谢谢水,谢谢夕阳,谢谢向日葵,谢谢水蜜桃,谢谢雨水,谢谢蜜蜂,谢谢老师们,谢谢家人们。

谢 谢 火 , 谢 谢 许 恩 绮 , 谢 谢 我 自 己 。

Popular posts from this blog

Life as a Form 6 Student / STPM Candidate

Update @ 27/3/19:  Since Google+ comment has been turned down, I've posted another post, Should You Go for Form 6/STPM here . Feel free to ask or comment. More than glad to help! Back in 2016, I joined Form 6 without second thoughts because I didn't want to limit my options for the future (which is why I turned down a 100% scholarship for foundation in Xiamen University Malaysia) I didn't want to pay for A-Levels (I could only get partial scholarships) I wasn't sure what I wanted to do and I didn't want to choose a diploma yet I swear to God, I had no idea what I was getting myself into. I was a straight A's student in SPM 2015 and yet I find STPM extremely challenging. If I say I worked 100% hard for my SPM, I definitely worked at least 800% harder for STPM. Like my friend once said, you won't know if you are really good in academics until you've come to STPM. 10A's in SPM is really nothing compared to 4.0 in STPM.  I took Pengajian

Life In The U.S.A. #8 - Close to The End

Counting down 9 days till I leave Vegas... Yes, I'm excited to go home and meet my beloved family and friends, but I'm really sad to leave my wonderful host family and my amazing friends. I still remember how I felt during my flight. I was nervous but super excited that meet my host family. I was thinking how should I call them and what I can say if things get awkward. And yay I arrived. I remember the first thing I saw when I arrived at the McCarran International Airport - slot machines. Dang. It's Vegas being Vegas. *laugh* (And guess what? There are slot machines in the pharmacies too! No idea why but it doesn't matter. It's Vegas. That explains it all.) I remember my host mum was looking smoking hot at the airport :P And we went to... (Let's just skip it. I swear I can tell you every single detail that happened on my first day here but I don't know how long I will take to finish it.) My exchange journey had been amazing. It's full of ups and do

Feminism

Back in the days where I was a total mess after a bad breakup, I worked hard to put up my brave front, shed no tears and face everyday with an aggressive attitude. I tried so hard just to tell myself that I'm fine being on my own and I do not need anybody else to complete my life. And I was called a feminist, not really in a good way. I felt truly insulted. I don't know, but it feels like feminist is somebody who is not lovable nor approachable. It feels like a feminist is equivalent of being alone and meant to be a virgin for the rest of her life. It took me years to realize that feminism is not that bad after all. In fact, it is something I should be proud of. I'm not going to talk in depth about the first and second waves of feminism in the history. I'm just going to talk about feminism in the present, where many people would assume that "it's just a bunch of females getting butthurt over some random shit". Recently, my class had been told som